국제
[매경 TGI-매경이 전하는 투데이 글로벌 인사이트, 9월 4일]
입력 2018-09-04 18:10 

20년전 사람들은 아침에 커피를 마시고 오후에는 콜라를 마셨다. 요즘 소비자들은 아침에는 뜨거운 커피를 마시고, 저녁에는 찬 커피를 마시는 것 같다. 이는 미국이 주도했고 유럽, 아시아, 중동, 라틴아메리카 소비자들도 이런 경향을 따라가기 시작했다. 시장조사업체 마틴의 글로벌 음료 분석가 조니 포시, 파이낸셜타임즈와의 인터뷰에서 2018년 9월 2일

Twenty years ago people would have a coffee in the morning and a coke in the afternoon. Todays consummers are now more likely to have a hot coffee in the morning and a cold coffee in the afternoon. This is being led by the US market, but European, Asian, Middle-Eastern and Latin American consumers are starting to also follow this trend. FT interview with Jonny Forsyth, gloabl drinks analyst at Mintel, 2 Sep 2018

모든것. 간단하다. 우리는 미국의 영혼을 위해 싸우고 있다. 이제는 품위를 되찾아 일할때가 됐다.(조 바이든 미국 전 부통령 "중간선거에서 펜실베니아주는 무엇을 위태롭다는 건가"라는 CNN 질문에 대한 답변)
Everything. It's simple: everything. Were in a fight for the soul of America. It's about time we restored dignity to work. (Q:Whats at stake in Pennsylvania in the midterm elections?)Former VP Joe Biden interview with CNN, 4 Sep 2018

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